sábado, 21 de noviembre de 2009

Pròxim intercanviador: Verdaguer


La reforma es durà a terme durant el 2011 i costarà 40 milions. Igual que a l'estació de Diagonal, cal ampliar el passadís de connexió que passa per sobre del túnel de la L5

Els canvis de línia de metro estan en procés de deixar de ser laberíntics. És el cas de l'intercanviador de Provença-Diagonal, que abans d'un mes estarà totalment acabat. I és el cas també de l'estació de Verdaguer, on conflueixen les línies 4 i 5 de metro. El departament d'Obres Públiques està acabant de redactar l'estudi informatiu del projecte de reforma del passadís que uneix les andanes de les dues línies i de millora dels tres vestíbuls (dos de la L5 i l'únic de la L4).

Les obres a l'intercanviador de Verdaguer costaran uns 40 milions d'euros i no començaran fins al 2011. Un cop acabat l'estudi informatiu s'entra en un període d'al·legacions, que dura uns mesos. La previsió amb què treballa Obres Públiques és que el projecte constructiu estigui llest a finals del 2010 i que les obres puguin començar durant el 2011, cosa que probablement farà que coincideixin amb les de l'intercanviador de Passeig de Gràcia.

La reforma té moltes similituds amb l'actuació que s'està acabant a Diagonal, entre les línies 3 i 5, segons explica el subdirector general de Transport Terrestre, Xavier Flores. Són projectes germans perquè, igual que a Diagonal, el passadís de connexió entre les dues línies té uns 100 metres i passa per sobre del túnel de la línia 5, al carrer Provença, entre Bailèn i passeig de Sant Joan. I també perquè el passadís desemboca en una línia, la 4, que circula en direcció mar-muntanya, en aquest cas sota el passeig de Sant Joan. Com s'ha fet a Diagonal, un cop s'acabin les obres l'estació estarà adaptada per a les persones amb mobilitat reduïda.

Rebaixar el passadís
L'actuació més complicada de totes és l'ampliació del passadís, que dels 4,5 metres actuals ha de passar a fer-ne més de set. Amb tot, fer-lo més ample no és el més difícil. El que complicarà les coses als enginyers és rebaixar-lo de cota. Actualment el passadís passa just per sota el carrer i per accedir-hi des dels vestíbuls cal pujar unes escales. Com que cal adaptar-lo per a persones amb mobilitat reduïda caldrà convertir aquestes escales en rampes poc pronunciades. Això obligarà a rebaixar la cota del passadís, on també s'hi instal·laran cintes transportadores per fer més ràpida la connexió, que ara és de quatre minuts.

És molt probable que durant les obres de rebaixa del nivell del passadís calgui suspendre el servei de la L5, tot i que des del departament d'Obres Públiques s'indica que no serà necessari un tall llarg com el que es va fer a Diagonal. De fet, en aquest cas el tall es faria únicament per precaució, per evitar despreniments del túnel mentre durin els treballs de rebaixa.

A banda de la millora del passadís, també es reformarà completament el vestíbul del passeig de Sant Joan, que s'ampliarà i comptarà amb tres ascensors nous. El vestíbul de Girona de la L5 també s'ampliarà, amb la millora de les boques i la col·locació d'escales mecàniques per sortir al carrer. Al carrer Bailèn, en canvi, s'ha optat per la construcció d'ascensors entre el carrer i el vestíbul i entre el vestíbul i les andanes.

No hay comentarios: